طلوع☼

بزرگترین افسوس آدمی این است که حس میکندمیخواهد ولی نمی تواند... و به یاد می آورد زمانی را که می توانست ولی نخواست...

طلوع☼

بزرگترین افسوس آدمی این است که حس میکندمیخواهد ولی نمی تواند... و به یاد می آورد زمانی را که می توانست ولی نخواست...

آدمها!

آدم های بزرگ درباره ایده ها سخن می گویند

آدم های متوسط درباره چیزها سخن می گویند

آدم های کوچک پشت سر دیگران سخن می گویند




آدم های بزرگ درد دیگران را دارند 


آدم های متوسط درد خودشان را دارند 

آدم های کوچک بی دردند 

 

آدم های بزرگ عظمت دیگران را می بینند 

آدم های متوسط به دنبال عظمت خود هستند

آدم های کوچک عظمت خود را در تحقیر دیگران می بینند


آدم های بزرگ به دنبال کسب حکمت هستند

آدم های متوسط به دنبال کسب دانش هستند

آدم های کوچک به دنبال کسب سواد هستند


آدم های بزرگ به دنبال طرح پرسش های بی پاسخ هستند


آدم های متوسط پرسش هائی می پرسند که پاسخ دارد

آدم های کوچک می پندارند پاسخ همه پرسش ها را می دانند



آدم های بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند


آدم های متوسط به دنبال حل مسئله هستند

آدم های کوچک مسئله ندارند 

  

آدم های بزرگ سکوت را برای سخن گفتن برمی گزینند 


آدم های متوسط گاه سکوت را بر سخن گفتن ترجیح می دهند  

آدم های کوچک با سخن گفتن بسیار، فرصت سکوت را از خود می گیرند
 

 

                                                 منبع: مسیر تعالی



 


نظرات 8 + ارسال نظر
sevin سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:02 http://www.denizchat.ir

برای دوست یابی و چت بهتر در این سایت عضو شوید

دخ شب سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:07 http://baby75.blogsky.com

مطالب مفیدی بودن.

مهرداد سه‌شنبه 23 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 17:16 http://manam-minevisam.blogsky.com

من همیشه میانه رو بودم... اینجا هم متوسط فکر کنم باشم

من هم میانه رو هستم

آرامش خیال چهارشنبه 24 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:16 http://empty-khali.mihanblog.com


ممنون دوست عزیز که به وبلاگم سر زدی.

خوبان همه قطره اند و دریاست حسین
عالم همه بنده اند و مولاست حسین

S e P i D e H پنج‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 11:43 http://eternal11.blogsky.com

میلاد جمعه 26 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 09:40 http://chashmanekhamush.blog sky.com

علی جان عالی بود
خدایی صلیقه انتخاب مطلبت خیلی خوبه!
علی جان خیلی دوس دارم دست نوشته های خودت هم بخونم.
دوس دارم قلم خودتو بشناسم.

یه مطلبی نوشتم که دوش دارم بخونیش.
آخه چنذین سال بود ی خواستم بنویسمش، اما مجالی براش نداشتم!

من هم مجالی برای نوشتن ندارم
تا حالا سعی نکردم بنویسم
شاید هم اصلا استعداد نوشتن نداشته باشم !!!

خالی یعنی بی تو جمعه 26 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 20:51 http://empty-khali.mihanblog.com

تقدیم به شما دوست خوب :

دوستت دارم‌ها را نگه می‌داری برای روز مبادا،

دلم تنگ شده‌ها را، عاشقتم‌ها را…

این‌ جمله‌ها را که ارزشمندند الکی خرج کسی نمی‌کنی!

باید آدمش پیدا شود!

باید همان لحظه از خودت مطمئن باشی و باید بدانی که فردا، از امروز گفتنش پشیمان نخواهی شد!

سِنت که بالا می‌رود کلی دوستت دارم پیشت مانده، کلی دلم تنگ شده و عاشقتم مانده که خرج کسی نکرده‌ای و روی هم تلنبار شده‌اند!

فرصت نداری صندوقت را خالی کنی.! صندوقت سنگین شده و نمی‌توانی با خودت بِکشی‌اش…

شروع می‌کنی به خرج کردنشان!

توی میهمانی اگر نگاهت کرد اگر نگاهش را دوست داشتی

توی رقص اگر پا‌به‌پایت آمد اگر هوایت را داشت اگر با تو ترانه را به صدای بلند خواند

توی جلسه اگر حرفی را گفت که حرف تو بود اگر استدلالی کرد که تکانت داد

در سفر اگر شوخ و شنگ بود اگر مدام به خنده‌ات انداخت و اگر منظره‌های قشنگ را نشانت داد

برای یکی یک دوستت دارم خرج می‌کنی برا ی یکی یک دلم برایت تنگ می‌شود خرج می‌کنی! یک چقدر زیبایی یک با من می‌مانی؟

بعد می‌بینی آدم‌ها فاصله می‌گیرند متهمت می‌کنند به هیزی… به مخ‌زدن به اعتماد آدم‌ها!

سواستفاده کردن به پیری و معرکه‌گیری…

اما بگذار به سن تو برسند!

بگذار صندوقچه‌شان لبریز شود آن‌‌وقت حال امروز تو را می‌فهمند بدون این‌که تو را به یاد بیاورند

غریب است دوست داشتن.



و عجیب تر از آن است دوست داشته شدن...

وقتی می‌دانیم کسی با جان و دل دوستمان دارد ...


و نفس‌ها و صدا و نگاهمان در روح و جانش ریشه دوانده؛



به بازیش می‌گیریم هر چه او عاشق‌تر، ما سرخوش‌تر، هر چه او دل نازک‌تر، ما بی رحم ‌تر.



تقصیر از ما نیست؛



تمامیِ قصه هایِ عاشقانه، اینگونه به گوشمان خوانده شده‌اند




دکتر شریعتی

ممنون دوست عزیز بابت متن زیبا

علمی و سرگرمی مروارید زیبا دوشنبه 29 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 00:17 http://morvarideziba.mihanblog.com

مطلب قشنگی بود

موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد